Alla inlägg den 28 januari 2013

Av det du - 28 januari 2013 15:55

Snöpligt nog, blev man slagen på uddamålet under gårdagen. Inter klarade inte av att besegra Torino hemma och matchen slutade 2-2. Idag har vi istället en avgörande batalj i afrikanska mästerskapen. Sista gruppspelsomgången och tredje placerade D.R Congo möter tvåan Mali.  


D.R Congo - Mali  2 (1-0)  4.70 @ Unibet

Insats: 50 sek




För Congos del är oavgjort inte tilräckligt, och skulle betyda att man inte blir bättre än 3.a Man måste då givetvis bessegra Mali under kvällen, något jag tror blir oerhört svårt då jag anser att Mali är en given slutspelskandidat och bättre på de flesta positioner. Annars är dom här mästerskapen ganska kniviga, alla lag slår verkligen alla och det finns egentlgen aldrig en klar favorit. Anledningen till mitt asian spel på Mali är den enkla anledning att Congo måste gå framåt och gå för 3poäng. Taktiskt sett har afrikanska lag alltid varit obegripliga i mina ögon, och att bevaka en ledning är inte som vi är vana att se det hemma  i Europa.

Mali kommer inte falla ner för att få 1 poäng, och så som jag förutspår matchen kommer man också ta ledningen, en ledning som gör att Congo tvingas flytta upp ytterliggare. Kommer bli en hel del svängdörrar, och det skulle inte förvåna mig om Congo även tar ett rött kort i den här matchen. Dom är trots allt piskade att vinna, därav ser jag en tvåmålsseger eller mer realistisk.  4.70 är tokhögt, och spelar den utan att tveka

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

statisti


Ovido - Quiz & Flashcards