Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

NHL på menyn!

Av det du - 24 januari 2013 23:54

Har ännu inte startat "500kr" spelet som jag påbörjar under morgondagen, och kommer heller inte tjuvstarta nu.

Däremot blir det en liten slant på nattens NHL-matcher med start mellan 01 - 04.30


Unibet började för ungefär 1 veckas tid sedan en såkallad NHL-Challenge.

Reglerna är simpla, du ska helt enkelt göra vanliga traditionella odds-lappar med X antal matchval (singel och uppåt).

En totalvinnare står som segrare efter 4 veckors tid, vilket alltså betyder att man redan nu skulle ligga 1 vecka efter.

Turligt nog vinner den person som haft den bästa dagen under 4 veckors tid exakt samma pris som totalvinnaren vilket är en NHL-resa.   Givetvis sjukligt svårt att ta den platsen, But if you´re in it, you possibly win it.


Mer info här:

https://se.unibet.com/start/2.57017




Återigen tillbaka till nattens matcher mes spelstopp om cirkus 30 min.

Blir inga längre skriverier inatt.


Insats: 75 sek

val: fyrling

Odds:30.69

ev.utdelning:2301 sek




Philadelphia Flyers - New York Rangers    2 (moneyline)    1.80


Flyers är inte riktigt detsamma som man varit tidigare år, man ser fruktansvärt tungt och även tunt ut i år.

Tydliga tendenser att lina 1 och 2 ska vara de producerande.vilket självfallet det flesta NHL-lag har men jag menar med det att 3.e och 4.e ser ofarliga ut. Man har även öppnat säsongen uselt med 3 raka förluster, och har ingen vidare statistik mot NYR.


På andra sidan har vi istället en av de bästa målvakterna i NHL i form av Lundqvist, och om Rangers tidigare varit lite tveksamma i offensiven kan man i år skryta över Rick Nash underskrift.

Rangers har onekligen ett intressant lag, och med en bra start kan man gå långt.

Håll ett extra öga på Rangers 3.e lina som innehar mycket fart och fläkt! 



Toronto - NY Islanders   1   (-1.5)    3.05

 

Även Toronto har lyckats bra i upptakten, man har 4/6 plockade poäng men fortfarande poänglösa hemma.

Man har gått ifrån den defensiva tråkhockeyn av det jag sett inledningsvis och fått bra fart på Grabovski Van reiimsdyk  mfl. 

Offensivt kan man inte klaga på motståndet som har Tavares okposo Grabner och inte minst Matt Moulson. Men det har inte hänt speciellt mycket i laget, och det är fortfarande alldeles för tunt. Jag har förvisso en tro att laget kan komma att nå slutspel inom några år, men absolut inte i år.  Man har två riktigt bra backpar, men återigen efterlyser jag bredden..  Värdet på Toronto



Washington - Montreal    1   2.15


Aldrig tillåtet att spela med hjärtat, men jag gör det ändå. Svag inledning av mitt eget Washington som måste hitta tillbaka till vinnarspåret. Mna ser att laget inte alls hittat rätt och det har blandats ganska friskt i upptakten.

Markus Johansson fick starta i en första lina, spelar inatt i nummer 4!?!

montreal har flertalet kvalitativa spelare och Washington får se upp med plecanek,Pacioretty,Cole och Bourque.

Första målet tror jag blir väldigt viktigt här.

 


Colorado - Columbus  1  (-1.5)  2.60

 


Columbus är enligt mig NHL's  sämsta lag återigen... Om det fanns någon som bar laget på axlarna så finns han inte längre där, R.Nash gick till Rangers och in kom.?  Ja vem vet,Dubinsky?     

Nej, man tappade sin bästa spelare, och man brukar ju säga att en spelare inte gör ett lag men i det här fallet va det inte långt ifrån.

Hemmalaget Colorado har fått in mycket skicklige backen E.johnson, man vann även första hemmamatchen med 3-1 mot Kings (starkt!). Ser framför mig att Colorado kan bli ett hårt defensivt och svårslaget lag på hemmais, och jag tror inte Columbus kan sätta så mycket emot dem här.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av det du - 12 februari 2013 17:23

Efter ett par veckors frånvaro är de åter dags att skriva lite igen. NHL säsongen har som alla vet börjat, och har nu blivit vardag (skönt). sena nätter, onyttiga nätter OCH FRAMFÖRALLT osund vardag på jobbet!   Fick även bevittna en helskön ...

Av det du - 31 januari 2013 16:54

Ja, 500krs spelandet har varit allt annat än bra. 3 spel och 3 fel. Igår höll jag hästen som vinnare mot Olofström, och den hade man in i sista perioden. Där 3.e femman som jag förespråkade i föregående inlägg gjorde 1-1. Match avgjordes sen i hemm...

Av det du - 30 januari 2013 17:29

Ishockey, och vi riktar oss till Alletttan Södra och matchen mellan  Olofström - Vita Hästen.   Olofström har varit lite av en överaskning i denna fortsättningsserie, och man innehar en 2.a placering inför kvällens drabbning. Att laget skulle kom...

Av det du - 29 januari 2013 18:22

Skön tisdag med mycket utbud va de gäller hockey och fotboll. har valt att lägga en liten slant på dagens powerplay, då jag tänkte slöglo lite på SSK Djurgården.   1. Brynäs - AIK          X 2     2. Färjestad - Skelleft.   ...

Av det du - 28 januari 2013 15:55

Snöpligt nog, blev man slagen på uddamålet under gårdagen. Inter klarade inte av att besegra Torino hemma och matchen slutade 2-2. Idag har vi istället en avgörande batalj i afrikanska mästerskapen. Sista gruppspelsomgången och tredje placerade D.R C...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

statisti


Ovido - Quiz & Flashcards