Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Hazard's hjärnsläpp i returmötet mot Swansea

Av det du - 24 januari 2013 20:55

Ja, igår spelades alltså returmötet mellan Swansea - Chelsea i Capital one cup (semifinal).

En match som på förhand fått en intressant utgång då Swansea lyckades vinna borta med finfina 2-0.


Jag hade personligen ett utgångstips på Chelsea, även om Swansea under Laudrup agerat stabilt mot slutet.

Matchen var spelmässigt utav sämre klass, och intresseret va likaså tvivelaktigt.. MEN med 0-0 och klockan på 

80'min skulle i allafall underhållningsvärdet öka en aning.  


Chelseas Eden Hazard ska ut på långsidan och ta ett inkast, men funktionären(bollkallen) vägrar att ge Hazard bollen, vilket i sin tur leder till en frustrerad Hazard. Hazard delar ut en spark, och domaren visar honom det röda kortet.

Otroligt idiotiskt och osportsligt av Harzard!   ELLER?



Ja det har onekligen dividerats fram och tillbaka hurvida man ska se på situationen, och jag tänker inte dra alla som jag gått igenom utan väljer att dela med mig av min egen uppfattning.


***

- Med 10 minuter kvar av matchen, Chelsea behöver två mål så kan jag helt klart se paniken som infinner sig.

 Bollkallen drar ut på tiden och vägrar ge Hazard bollen, vilket utlöser en "spark" från dennes sida. En spark som i själva verket inte är mer än en liten kick i mina ögon. Jag tycker förvisso att han borde vara så pass kylig att tackla situationen på ett mycket snyggare sätt, men dömer honom inte heller då jag anser funktionären vara berättigad en läropeng.


Det är ingen korpfotboll, och man förväntar sig då att en 17årig funktionär håller sig till fair play och inget jävla spelförstörande som föranledde hela incidenten. 



Att ge Hazard rött kort är felaktigt, gult hade varit mer accepterat.

Givetvis sparkar man inte ner funktionärer, men som jag tidigare sa: definera spark....


Det har också vid senare tillfällen framkommit att bollkallen genom twitter sagt att han "ska maska när chans ges",

vilket gör att jag högst troligt skådat  den mest IQ-befriade funktionär någonsin, och han har nog grävt sin egen grav. Att man sen ska behöva se filmningar vid sidan av planen i tillägg till all annan skit är oerhört trist. 

Jag har alltid haft ett gott öga till Premier League och engelsk fotboll, och väljer att se den för att slippa allt filmande.  Jag sitter inte här och säger att jag tror den här "trenden" kommer påbörjas inom engelsk fotboll, men de är likförbannat irriterande att se det.


Gällande Hazards straff, finns det ingen anledning att ens gå vidare då han är oskyldig.

Är det någon som ska ha ett straff är det Swanseas snuskiga bollkalle,som endast smutsar ner den sport som han troligtvis älskar mest.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av det du - 12 februari 2013 17:23

Efter ett par veckors frånvaro är de åter dags att skriva lite igen. NHL säsongen har som alla vet börjat, och har nu blivit vardag (skönt). sena nätter, onyttiga nätter OCH FRAMFÖRALLT osund vardag på jobbet!   Fick även bevittna en helskön ...

Av det du - 31 januari 2013 16:54

Ja, 500krs spelandet har varit allt annat än bra. 3 spel och 3 fel. Igår höll jag hästen som vinnare mot Olofström, och den hade man in i sista perioden. Där 3.e femman som jag förespråkade i föregående inlägg gjorde 1-1. Match avgjordes sen i hemm...

Av det du - 30 januari 2013 17:29

Ishockey, och vi riktar oss till Alletttan Södra och matchen mellan  Olofström - Vita Hästen.   Olofström har varit lite av en överaskning i denna fortsättningsserie, och man innehar en 2.a placering inför kvällens drabbning. Att laget skulle kom...

Av det du - 29 januari 2013 18:22

Skön tisdag med mycket utbud va de gäller hockey och fotboll. har valt att lägga en liten slant på dagens powerplay, då jag tänkte slöglo lite på SSK Djurgården.   1. Brynäs - AIK          X 2     2. Färjestad - Skelleft.   ...

Av det du - 28 januari 2013 15:55

Snöpligt nog, blev man slagen på uddamålet under gårdagen. Inter klarade inte av att besegra Torino hemma och matchen slutade 2-2. Idag har vi istället en avgörande batalj i afrikanska mästerskapen. Sista gruppspelsomgången och tredje placerade D.R C...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

statisti


Ovido - Quiz & Flashcards